SAP & ABAP Öğreniyorum – ABAP Programlama Dili ve Yapısı

Genellikle kurumlar 3 farklı SAP sistemi kullanırlar. Bunlar; Development, Quality Assurance ve Production sistemleri. Programlar, Development sisteminde geliştirilip QA sistemine aktarılır ve burada test edilir. Eğer testlerden başarılı olursa canlı yani Production sistemine alınır. Sistemden sisteme “Package” denilen bir koleksiyon yapısı sayesinde bunlar “Change Request” oluşturularak aktarılırlar.
SAP, sistem üzerinde program yazılmasını bir değişiklik olarak gördüğü için ilk olarak “Change Request” oluşturdum.

changerequest

Daha sonra ise yapılan değişiklerin bir arada tutulabilmesi için Package oluşturdum. Normal sistemler üzerindeki takip edilmesi gereken format bu iken, Sandbox sistemi üzerinde olduğum için Request veya Package oluşturmadan da programlar yazabilirim ancak ben en uygun yolu öğrenmeye çalıştım.

Program, Package veya diğer nesnelerin yönetildiği ekrana SE80 işlem kodu ile eriştim.

package1.PNG

Yeni yarattığım paketi daha önce oluşturmuş olduğum Değişiklik İsteğine (Change Request) atadım.

package2.PNG

Ve son olarak da ilk programımı yarattım. Sap sistemi üzerinde yeni bir obje yaratırken eğer sistem için kullanılan bir nesne değilse yani müşteriye özel bir paket, program veya fonksiyon ise nesne isimlerinin Z veya Y ile başladığını öğrendim.

aaaa.PNG

Yorum bırakın